04 listopada 2010

[56] Oslo



od: Trond
czas podróży: 4 dni
Kartka pochodzi z mojego pierwszego swapu. Trzy obrazki na górze przedstawiają Vigellandsparken, czyli Park Vigelanda, który jest dziełem norweskiego rzeźbiarza Gustava Vigelanda. Składa się z 212 rzeźb z kamienia i brązu przedstawiających łącznie prawie 600 postaci. Idea kompleksu parkowego zrodziła się od zamówienia na projekt fontanny. Stopniowo pomysł rozrastał się. W najwyższym punkcie kompleksu góruje Monolitten(Monolit) – gigantyczna kamienna kolumna uformowana z sylwetek nagich ludzi w różnym wieku. Tworzy ją 121 postaci, z czego jedna jest autoportretem Vigelanda. Jedną ze słynniejszych rzeźb w Parku Frogner jest Sinnataggen (Rozzłoszczony chłopiec) – postać nagiego chłopczyka krzyczącego i tupiącego nogą. [obie rzeźby widać na pocztówce]

Uważam park za naprawdę niesamowity i warty zwiedzenia. Dobrze, że jest coś takiego jak postcrossing i człowiek może zostać zachęcony do zwiedzenia pewnych miejsc :D

5 komentarzy:

acvarel pisze...

Mam też piękne pocztówki od Tronda (-:

laaraine pisze...

ha, ten świat postcrossingu jest jednak mały :) ja też niedawno odkryłam, że moja kuzynka dostała kartkę z Panamy od chłopaka, do którego ja kiedyś wysyłałam :) oficjalnie wszystko :P

Cleo-inspire pisze...

Hihi...ten dzieciak z prawej jest najlepszy.

Petitek79 pisze...

Oslo- to wręcz rarytas!

Pasażerka pisze...

aż szkoda, że moja swapowa Norwegia nie umywa się do Twojej :)