19 października 2010

[52] Görlitz



od: Marcin
czas podróży: 4 dni

Görlitz, to najbardziej wysunięte na wschód miasto Niemiec. Położone jest nad Nysą Łużycką na granicy z Polską, administracyjnie w Saksonii, stolica powiatu Görlitz. Szóste co do wielkości miasto Saksonii - po Lipsku, Dreźnie, Chemnitz, Zwickau i Plauen. Siedziba biskupów: ewangelickiego i katolickiego. Dawniej tworzyło jedno miasto wraz z Zgorzelcem, dzisiejszym miastem położonym w województwie dolnośląskim. Görlitz jest jednym z niewielu niemieckich miast tej wielkości niezniszczonych podczas II wojny światowej, a co za tym idzie posiadających niezaburzony układ przestrzenny i zabytki ze wszystkich epok historycznych.

To tak pokrótce z wikipedii :) Miasto, posiadające wiele zabytków, oraz tak ładnie prezentujące się na widokówce niewątpliwie trzeba odwiedzić. Zwłaszcza, że tak daleko nie jest :)) Dziękuję!

5 komentarzy:

Cleo-inspire pisze...

Zawsze podobały mi sie czerwone dachy :)

Pasażerka pisze...

zawsze chciałam pojechać do Zgorzelca/Goerlitz. bo jeden wers mojego ulubionego Budzyńskiego utknął mi mocno w pamięci: "no bo czy nie ma innych miejsc, tylko Zgorzelec by zakochać się?" :)

Petitek79 pisze...

Bardzo ładne ujęcie

Karo pisze...

Dostałam taką samą. Podoba mi się, ale paradoksalnie, mam złe skojarzenia i wspomnienia dotyczące Zgorzelca :/

u Alojka pisze...

pozdrawiam z Görlitz. Mieszkam tu od tygodnia.